Saturday, January 22, 2005

Kyllä Minttu tietää!

Siiveniskuissa muristiin tästä blogistani. Hyvä Minttu, jos sinusta tämä on sosiaalipornoa, niin se on tietysti sinun oikeutesi nähdä asia niin. Onko sekin sosiaalipornoa, kun hakattu nainen kertoo kokemuksistaan? Ei, ei tietenkään. Se on vain liikuttavan rehellistä tilitystä ja avautumista. Eikö niin? Mietin oman blogin perustamista aikas pitkään. Halusin käsitellä parisuhteen ongelmia ja tuoda miesnäkökulmaa esiin. En ole mikään suuri teoreetikko tai mitään, tämä on vaan tätä tavallisen suomalaisen miehen arkielämää, eikö olekin hirvittävää että sitä tuodaan näin esiin? Tahdon tuoda esiin nautinnon jota saan sivusuhteista. Tahdon myös ottaa aviorikokselta pois tabun tai oudon maineen, koska sivusuhteita harrastavat elävät keskuudessamme, minä vain saatan olla ainoa joka sen näin avoimesti myöntää. Blogoslavian muut pettäjät varmaan pitävät suunsa visusti kiinni kun ovat nähneet sen vastaanoton jonka minäkin olen saanut. Rehellisyyttä on turha siis odottaa, ehkä onkin parempi elää valehdellen? Totuuksia on olemassa vain yksi ja se on naisten totuus, muut totuudet leimataan epätotuuksiksi ja vaiennetaan.

Blogoslavia on nykyisin enemmän naisten yhteisö eikä siihen pääse sisään kuin tietynlaiset miehet. Plöki prässättiin jo aikaisemmin ja Plökin kirjoittaja piti taukoa stressaantuneena naislauman painostuksesta. Plökissä tietysti käsiteltiin sinkkumiehen ongelmaa ja omani on perheessä elävän miehen ongelmaa, mutta yhdistävä tekijä on kai se että me kumpikin koemme asiat eri tavalla kuin naiset ja se riittää paskalistalle pääsyyn.

Mintun kaltaiset ihmiset haluaisivat kai tukkia miehiltä viimeisenkin kanavan jossa äänen voi saada kuuluville. Miehen tyytymättömyys leimataan ruikutukseksi ja pikkupoikamaiseksi valittamiseksi eikä muuten ole eka kerta kun Minttu syyllistyy tähän. Naiset ovat monesti onnistuneet vaientamaan miehen jo kotona. Naiset eivät tarvitse isää lapsille vaan toisen äidin lapsille. Miehen tapa tehdä asiat ja kokea asiat on aina väärä tai vähempiarvoinen kuin naisen tapa. Blogin kirjoittaminen voi olla tapa saada kuulijoita, koska niitä ei kotona ole. Minun tilannettani blogin kirjoittaminen ei muuta mutta toivon nuorten kollien edes ottavan jotain oppia kokemuksistani. Siis ennen kuin valitsevat elämän kävelevänä pankkikorttina ja perhepiikana.

Siiveniskuissa on myös satavarmuutta. Minttu ei sano, että hänen mielestään asiat ovat noin tai näin, vaan Minttu sanoo kuinka ne ovat. Ilman mitään epäilystä pettävä ihminen on aina paska, maailma on mustavalkoinen.

Onko se minun vikani jos niin monet suomalaiset naiset lakkaavat olemasta vaimoja ja muuttuvat meijerimammoiksi lasten tultua? Sanon ihan suoraan, että ilman sivusuhteitani en kyllä kestäisi tätä elämää. On mukavaa kun joku nainen kuuntelee ja on läsnä sen hetken kun olemme yhdessä. Se voi olla tunti tai viikonloppu, mutta sinä hetkenä ei jäkätetä lapsista tai neuvoloista vaan se hetki on meidän. On mukavaa nauraa yhdessä asioita ja olla lähekkäin. Se ei ole pelkkää seksiä kuten voisi luulla vaan se on tarvetta kahden aikuisen läheisyydelle. Tietysti vaimo antaa seksiä pitkän vonkaamisen jälkeen mutta se on juuri tuota, a n t a m i s t a jossa ei ole mukana omaa halua nimeksikään. Ei mies tarvitse välttämättä missimittaista naista vaikkei sairaalloinen ylipainokaan tietty iske, mutta halukas nainen on uskomattoman viehättävä ja vastustamaton. Punahuulet ja laitettu tukka, ajeltu alapää, naurava suu ja silmät.

24 Comments:

Blogger Arawn said...

Tää on niin tätä. "Halusin käsitellä parisuhteen ongelmia ja tuoda miesnäkökulmaa esiin." Miksiköhän se parisuhteen ongelmien käsittely tuntuu turhan monilla sisältävän sekä kumppanin että kumppanin sukupuolen halventamisen? Sen kun tuot näkökulmaasi esiin, mutta onko se nyt lähes kaikkien naisten syytä, että sinun vaimosi ei enää pidä huolta itsestään ja muuttui meijerimammaksi?

Mitä plökiin tulee, vikaa oli kyllä myös sen kirjoittajassa. On turha tehdä Panusta marttyyria, kyllä Panu tietää mitä tekee.

January 22, 2005 at 5:12 AM  
Blogger Lotus said...

Siis hei. Mikä kumman SYY pakottaa olemaan yhdessä? Lapsistasi et ole tainnut ikinä kirjoittaa kaunista sanaa, joten ne eivät voi olla mikään este lähtemiselle. Muksut jokatapauksessa selviävät paremmin erosta kuin siitä, että joutuvat koko lapsuutensa katselemaan toisiaan halveksivia vanhempia.

Vaimoasi syytät nalkuttamisesta ja valittamisesta, mutta sitähän sinäkin täällä netissä teet. Ja jos parisuhde ei toimi, naisen on valitettavan helppo omistautua ainoastaan lapsille (jotka ei yhtään välitä siitä onko naamassa meikkiä ja tukka laitettu). Olen pelkästään sinun kirjoituksiesi varassa, mutta vaikuttaisi hieman siltä että vaimosi on masentunut ja syö suruunsa... ja näinkö sinä häntä tuet?

Kyllä miesten elämä on sitten kauhean hankalaa: ei voi olla naisen kanssa mutta ei ilman naistakaan. Jos ei kotona kestä olla niin sieltä on lähdettävä!! Vai pelkäätkö, että elämästä katoaisi jännitys jos olisitkin jälleen vapaa ja "kielletyt" irtosuhteet muuttuisivat ns. hyväksytyiksi eikä kiinni jäämisen pelkoa enää olisi?

January 22, 2005 at 6:00 AM  
Blogger Mikko said...

No tätähän tämä on. Puolin ja toisin. Minua taas kiinnostaisi tietää miksi tämän blogin kirjoittaja ei ole esittänyt vaimolleen näitä mielipiteitään. Eikö olisi ollut silleen fiksua sanoa, että jos ei ala seksi kiinnostaa ja läski vähenemään niin alkaa uuden, paremman kumppanin etsintä?

Olisi ainakin sitten reilu peli.

January 22, 2005 at 6:02 AM  
Blogger Avionrikkoja said...

Varmasti monikaan tätä ei usko mutta rakastan lapsiani. En vain ole samaa mieltä vaimon kanssa läheskään kaikista kasvatukseen ja hoitoon liittyvästä persepetiroskasta ja mitä arkirutiiniin muutenkin tulee. En ole kirjoittanut lapsista juuri mitään täällä, en pahaa enkä hyvää. Kai koska haluan keskittyä parisuhteeseen ja sen ongelmiin kun avioliittoa on kulunut pitkän aikaa ja lapset tulleet kuvioon mukaan.

Välitän myös vaimostani, mutta en välitä hänestä enää samalla lailla kuin aiemmin vaan lähinnä kuin siskosta tai muusta sukulaisesta. Syynä muutokseen on seksisuhteen lähes täydellinen puutos. Olen kotona yrittänyt tehdä muutamia ehdotuksia esimerkiksi yhteisten kuntosalikäyntien aloittamiseksi mutteivat nuo ole saaneet hyvää vastaanottoa ja sanon ihan suoraan sen ettei minusta ole sanomaan vaimolle päin naamaa että läskin on syytä vähetä tai liitto loppuu. Myönnän itsekin olevani nykyajan kuohittu mies, olo olisi tosi syyllinen ja paska ja pinnallinen jos sanoisin noin. Suvun naisten piirissä tuntuu lihominen muutenkin olevan hyväksyttävää sekä oma äitini että anoppini ovat joskus vaimon kasvanutta muotoa kommentoineet ja sanoneet että kuuluuhan se K Y P S Y M I N E N naisvartaloon kun on lapsia.. jumalaut, KYPSYMINEN, just... Kuinka isoksi pitää KYPSYÄ, riittäisikö 80 kiloa vai onko 110 parempi?

Arawnilta kysyn mitä Panu nyt oikeastaan on tehnyt, olisi hauska tietää. Kyllä totuus taitaa olla se, että naiset eivät halua miesnäkökulmaa ja jos sitä räväkästi esittää niin joutuu paitsioon. Naiset eivät aina ymmärrä sitäkään että miehen tapa esittää asiat voi olla toinen kuin naisten. Naiset vaativat että miehenkin pitää muuttua keskusteluissakin naiseksi. Miksi miehen ei anneta olla mies?

January 22, 2005 at 7:31 AM  
Blogger Lotus said...

Kyllä mies saa olla mies. Kyllä mies saa esittää asiansa miesnäkökulmasta, räväkästikin. Mutta voit olla varma, että kommentteja ja kummaksuntaa satelee, jos räväkkää näkökulmaa tarjoilee pettäjämies, joka ei kykene jättämään vaimoaan.

Sinusta siis tuntuisi pahalta puhua vaimollesi suoraan ja kehottaa vaikkapa laihduttamaan? Niinpä niin. Mutta oletko miettinyt miltä vaimostasi tuntuisi, jos hän saisi tietää, että irtosuhteittesi lisäksi olet kuukausikaupalla mustamaalannut häntä netissä? Sen pahan olon rinnalla totuuden puhuminen ei tuntuisi missään.

January 22, 2005 at 7:57 AM  
Blogger Avionrikkoja said...

ööööh siis lotus, olen sanonut vaimolle että minusta hänen vartalo oli kaunis kymmenen vuotta sitten. Yritin sanoa että vaikka hän vieläkin on kivan näköinen niin silloin oli tosi kuuma ja tähän sitten liitin sen ajatuksen kuntosalista jossa voisimme kumpikin käydä, minä kun käyn jo vaikkakin yksin tai työkavereitten kanssa. osaatko arvata vaimon reaktion?

Naisille on ulkonäöstä melkein mahdoton sanoa mitään.

Onko se mustamaalaamista jos kerron rehdisti suhteestani netissä, moni muukin tekee niin

January 22, 2005 at 8:22 AM  
Blogger TURISTI said...

Ei, ei se ole väärin. Itseasiassa minusta henkilökohtaisesti on hyvä että joku puhuu myös pettämisestä, vaikka itseäni henkilökohtaisesti pettäminen oksettaakin. (Joo ja olen pettänyt ja tullut petetyksi, että se siitä.)

Se mikä minua raivostuttaa, on tapasi yleistää. Kaikki naiset eivät todellakaan ole samanlaisia kuin sinun vaimosi, eivätkä sellaisiksi tule. Ystäväpiirissäni on helvetin monta äiti-ihmistä, eikä yksikään heistä ole mikään muodoton ruokinta-automaatti imeväisille, vaan kaikki ovat hoitaneet kroppansa kuntoon synnytyksen jälkeen ja lähtevät myös mielellään mukaan yhteen jos toiseen aktiviteettiin kodin ulkopuolella.

Ja itsellesi teet myös naisten silmissä suunnattomasti hallaa yliolkaisella asenteellasi panojasi kohtaan. Ne ovat vain objekteja; niillä on pillu, terhakat tissit ja maalattu naama -kaikkea sitä mitä vaimollasi ei kirjoitustesi mukaan enää ole. Ymmärrän kyllä että miehen mieli toimii hyvin eri tavalla kuin naisen, mutta jos ihmettelet sitä miksi naiset moisesta ärsyyntyvät, niin se on juuri sitä että kun on kaikkien miesten silmissä aina vain kävelevä toosa, niin se pistää vituttamaan. Tämä on kuitenkin miesten maailma, väittivätpä femakot mitä haluavat, ja pilluna oleminen on jokseenkin puuduttavaa.

January 22, 2005 at 9:23 AM  
Blogger olkimies said...

Avionrikkojasta ei pidetä ja hänen kirjoituksistaan ei pidetä, syytä ei tarvitse edes arvailla. Mutta entäpä jos joku mies, joka tuntee ajautuvansa kohti samaa tilannetta kuin avionrikkoja, lukee tätä blogia ja näyttää sen vaimolleen. Mies tietysti haukkuu kirjoittajan vaimolleen, onhan se korrektia. Illalla vaimo kuitenkin tietoisena viimeaikaisesta erotiikan puutteesta ja repsahtaneesta ulkonäöstä kysyy mieheltään haittaako hänen lihomisensa tätä. Mies tietysti valehtelee ettei sillä ole väliä, mutta pienikin empiminen tai väärä sävy saa naisen huomaamaan valheen. Viimeistään tässä vaiheessa nainen alkaa ajatella asiaa ja koittaa aloittaa jonkilaisen kuntoilun, todennäköisesti jo seuraavana päivänä. Miehen tehtäväksi jää kannustaa naista tässä harrastuksessa ja ottaa vastuuta yhteisistä asioista niin paljon että naisella on aikaa harrastaa.
Lopputulos: liitto on pelastettu, ehkä vahvistunutkin. Mies tyytyväinen ja rohkenempa väittää naisenkin olevan onnellinen huomattuaan kuntoilun tulokset.

Jos tämän blogin herättämä keskustelu sattuu pelastamaan yhdenkin liiton tai ihmissuhteen, eikö sen olemassaolo ole silloin puolusteltavaa. Itseasiassa eikö se ole silloin saanut aikaan jotain hyvää. Jos blogi käsittelee neulontaa tai on muuten vaan yleismaailmallista paskaa ja sanaleikkejä, se ei herätä ajattelemaan ja siten se ei voi saada aikaan hyvää (eikä huonoa). Itseasiassa se ei saa aikaan mitään.

January 22, 2005 at 9:44 AM  
Blogger Jessamine said...

Yksi asia, hyvä avionrikkoja, joka myös saa naisen niskakarvat pystyyn on se, ettet yleistä vain naisia. Sinä yleistät myös kaikki miehet samaan malliin itsesi kanssa. Ja se kuva, jonka itsestäsi annat on niin kammottava ja jopa pelottava, että luulisin useimman naisihmisen oitis hyppäävän takajaloilleen ja puolustuskannalle.
Kukaan nainen ei halua omaa miestään edes ajatella pettäjäksi. Sinä taas sanot, että melkeinpä joka mies pettää. Moinen yleistys saa meidät miehen kanssa elävät säikähtämään; on pakostakin mietittävä, että noinko se todella on? Pettääkö mies, jos omistaudun lapsieni hyvinvoinnille, repsahdan ja lihon 10 kiloa? Paras suojakeino tälle säikähdykselle on suuttua ja kertoa sinulle, kuinka väärässä olet.
Mutta asioissahan on aina monta puolta. Minä en usko että sinä olet oikeassa. En usko, että mies kuin mies lähtee vieraisiin jos oma puoliso ei miellytä. Uskon kuitenkin, että heitäkin on - sinä yhtenä hyvänä esimerkkinä - mutten usko, että olisit "tavallinen suomalainen mies" ainakaan siinä, mitä pettämiseen tulee.
Mieluusti tietysti ajattelet koko maailman toimivan samalla moraalilla kuin sinä itsekin. Sillä tavalla suojelet itseäsi, luulen. Yhteiskunta ei voi tuomita sinua, koska "kaikki muutkin tekevät näin".

January 22, 2005 at 10:00 AM  
Blogger valvoja said...

EI TÄMÄ OLE SOSIAALIPORNOA, EI, VAAN TÄYTTÄ PASKAA ! Sosiaalipornoa se olisi ilman tyhjänpäiväistä kommentointiasi, onnetoman kohtalon pyristelyä elämän syvissä vesissä.

Jos tunnet tuollaisia asioita avioliitossasi, niin so what, nosta kytkintä ja seuraavaan kukkaan mars ! Mutta olet pelkkä pelkuri miehenä sekä aviomiehenä että isänä. Ei tämä ole miesnäkökulmaa, vaan jotakin ruikuttamisen ja lihan heikkouden väliltä. Jos käyt vieraissa, niin olet luultavasti yksi tuhansista meistä, mutta älä vitussa ala selittelemään ontolla logiikallasi syitä siihen.

January 22, 2005 at 12:16 PM  
Blogger Arawn said...

Jos tahdot tietää kinasta enemmän, kysy asianosaisilta. Minun ei oikeastaan olisi pitänyt taaskaan sanoa mitään.

January 22, 2005 at 12:26 PM  
Blogger Wilhelmiina said...

Mitä itsesäälintäyteistä roskaa, hyvä Avionrikkoja. Vinkuminen on varmasti paljon helpompaa kuin oikeasti ottaa elämä hallintaansa. Onnea vain valitsemallasi tiellä. :D

PS: Joka saakelin naistenlehti ja seiska on nykyään täynnä miesnäkökulmaa - juuri sitä, että "No mitä sä nyt sit niinku ajattelet, niinku, ku sä oot isä ja silleen, et niinku onks teidän avioliitto Maikin kans ny samanlainen kun silloin nuorina rakastavaisina, vai onks teillä niinku meininki latistunu, ja silleen?" Lue joskus jotta tiedät mistä puhut.

January 23, 2005 at 5:44 AM  
Blogger Panu said...

Se miesnäkökulma, jota mainitunlaiset lehdet tyrkyttävät, on naisten tekopyhän "ollaan niin hienoja ettei pierukaan haise" -kulttuuriin siloiteltu miesnäkökulma.

Mitä sitten tulee Avionrikkojan blogiin, en ole hänen kanssaan joka asiasta samaa mieltä, mutta kenenkäpä kanssa olisin. Noin yleisesti ottaen olen kyllä sillä kannalla, että kukaan ei halvenna naisia yhtä tehokkaasti kuin he itse, ja on ihan hyvä että jotkut sanovat ääneen, mitä siitä paskasakista oikeasti ollaan mieltä. Suurimman osan ajastahan miehet pillun toivossa sietävät apinanaarailta täysin ala-arvoista käytöstä ja joutuvat puristelemaan nyrkkiä taskussa.

January 24, 2005 at 3:04 AM  
Blogger pusukala said...

no voihan v***u mikä tyyppi. ei voi muuta sanoa. yököttää ihan. jätä se nainen tai lopeta tuo mouhuaminen!!!!

January 24, 2005 at 6:40 AM  
Blogger Wilhelmiina said...

Panu hyvä, osta tekopimppa. Siltä ei tarvitse vongata eikä sietää yhtään mitään muuta kuin ajoittaista kulumista - mutta siitäkin pääsee ostamalla uuden. Naisvihasi on jo ilmeisesti sillä tasolla, että ihmettelen tosiaan miksi vielä itseäsi heteroksi kutsut (jos kutsut?) - eikö olisi niin paljon helpompaa ostaa tekopimppa tai Real Doll, mennä rehellisesti huoriin tai vaikka naiskennella salaa pukuhuoneissa toisia miehiä, joiden kanssa voit sitten jälkeenpäin haukuskella naisia? Erään psykologisen tutkimuksen mukaan todennäköisesti jopa puolet amerikkalaismiehistä harrastaa silloin tällöin pikapanoja toisten miesten kanssa, mutta kutsuu itseään silti heteroksi, koska "no sehän nyt vaan oli semmoista". Mitenkähän mahtaa olla Suomessa? Hei, Avionrikkojahan olisi sinulle täydellinen deitti, olisi varmaan paljon puhuttavaa sitten jälkeenpäin. ;)

January 24, 2005 at 7:45 AM  
Blogger Avionrikkoja said...

Vilhelmiina, eikö mielestäsi ole aika kulunutta alkaa heittää homosyytöksiä kaikille miehille jotka vähän kritisoivat naisia? Se on aika ennalta arvattavaa, jos miehenä sanot että et pidä jostain mimmien tavasta tehdä juttuja ja heti olet homo. Panu on varmasti hetero ja itse olen ukkomies ja kuksin pelkästään naisia, se varmasti tekee minutkin aika vahvasti heteroksi.

Kertoo aika paljon naisten avaramielisyydestä että heille homo on joku haukkumasana ja loukkaus. Suomalaiset siti-ihmiset paljastavat oikean karvansa.

January 24, 2005 at 8:44 AM  
Blogger Wilhelmiina said...

Homosyytöksin? Höpönhöpön. Minähän suosittelen teille homoseksuaalisuuteen siirtymistä, koska se olisi luonteva tapa päästä naisista eroon yksityiselämässänne, jos heitä on niin kovin vaikea kestää. Ei homoudessa mitään vikaa ole - vaikka epäilen että teidän omat ennakkoluulonne saavat teidät tällä tavalla asettumaan puolustuskannalle heti kun joku mainitsee "miehet jotka makaavat muiden miesten kanssa". Toisena varteenotettavana vaihtoehtona ehdotin tekopimppaa - sillä ei varmasti ole hankalaa luonnetta.

January 24, 2005 at 9:31 AM  
Blogger Panu said...

Vilhelmiina: "Panu hyvä, osta tekopimppa"

Miksi pitäisi? Tyttöystävälläni on ihan oikea pimppa.

January 24, 2005 at 9:57 AM  
Blogger Wilhelmiina said...

:D Pitäisikö tässä kohtaa ehkä onnitella, vai tunsitko muuten vain tarvetta jakaa tämän onnellisen asian meidän kanssamme?

Well, ihan uteliaisuudesta, Panu (ei ole pakko vastata): mahtaako tyttöystäväsi olla ehkä masokisti vai oletko vain unohtanut mainita hänelle, että hän ja koko hänen sukupuolensa ovat mielestäsi "paskasakkia" ja "apinanaaraita"? Varmasti hänelle tosi imartelevaa... :D

January 24, 2005 at 2:23 PM  
Blogger Panu said...

Kuulepas, minusta ihan tuntuu että minä en ole rakkauselämästäni tilivelvollinen millekään nimettömille nettiwilhelmiinoille. Voisin käskeä sinua kysymään häneltä itseltään, mutta koska on selvää, että kaltaisesi kiusankappaleet rupeaisivat kiusaamaan kilttiä ja hyvää ihmistä, minun ei todellakaan tarvitse helpottaa kiusanhengen hommaanne kertomalla, miten häneen saa yhteyden.

January 25, 2005 at 12:10 AM  
Blogger Wilhelmiina said...

Ahaa... unohdit siis mainita. Niin arvelinkin.

Tämä tulee sinulle varmaankin yllätyksenä, mutta en keksi yhtään syytä, miksi minun pitäisi ottaa yhteyttä jonkun mitättömän nettipersoonan tuttuun. Sinulla tuntuu olevan se varsin naurettava käsitys, että koko maailmaa kiinnostaa kaikki tekemisesi. Yllätys: ei kiinnosta. :D

January 25, 2005 at 12:45 AM  
Blogger Panu said...

Näkyypä vain sinuakin kiinnostavan, kun pitää oikein ruveta nuuskimaan.

Eikä minun tosiaan erikseen tarvitse kertoa hänelle sellaista, minkä hän itsekin voi lukea netistä.

January 25, 2005 at 1:46 AM  
Blogger perkele näiden kirjautumisten kanssa said...

Panun miesnäkökulmasta saa hyvän kuvan lukemalla hänen kirjoittamiaaan nyyssijuttuja viimevuodelta.

Ja mitä tulee sinun blogiisi, niin...no jos sinua noin paljon vituttaa eläminen vaimosi kanssa niin ota ihmessä ero! Turha sanoa, että "välität hänestä" jos et kerran voi millään tasolla kunnioittaa häntä. Parisuhteessa sillä rakkaudella ei pidemmän päälle (20+ vuotta) niin suurta merkitystä kuin kuvitellaan, tärkeämpää on keskinäinen kunnioitus, ystävyys ja toveruus. Rakkaus tulee vasta toisella tai kolmannella sijalla ja seksi vasta sen jälkeen, seksikin on toki tärkeätä, mutta sen loppuminen vain antaa osviittaa koko suhteen karillemenosta.

January 27, 2005 at 6:45 AM  
Blogger Panu said...

Tyttöystäväni tutustui minuun sen jälkeen kun oli lukenut blogiani ja nyyssijuttujani. Ei siksi että se sinulle ollenkaan kuuluisi.

January 27, 2005 at 7:16 AM  

Post a Comment

<< Home