Monday, February 14, 2005

Riita vaimon kanssa pettämisestä

Ei kuitenkaan ollut kyse m i n u n petoksistani. Keskustelimme asioista yleisellä tasolla, koska nyt viime aikoina tuttavapiirissämme on ollut eroja ja useaan on syynä ollut pettäminen tai sivusuhteet. Aloimme keskustella näistä jutuista, emme ole montaa keskustelua oikein vakavasti käyneet. En vain voi ymmärtää vaimon kantaa joka on aina automaattisesti pettäjää vastaan. Sanoin että entäs jos sitä seksiä ei saa kuukausiin? (Tämähän on tilanne enemmän tai vähemmän meillä tai sitten vaimo 'antaa' mulle seksiä vähän niin kuin jonkun armopalan) Vaimo vain sanoo että sitten on oltava ilman, saamattomuus ei ole syy pettää.

Yllättävän moni nainen on kai hänen kanssaan samaa mieltä. Seksin tarve, joka miehillä on, on toissijainen ja toisarvoinen. Jonkun kolmekymppisenkin kaverin pitäisi elää kuin eunukki 'vain lapsia varten'. Olen samaan naisten asenteeseen törmännyt netissäkin kun olen näistä asioista puhunut. Pettäjä on aina sikamies ja paha. Petetty on pyhimys ja ansaitsee kaiken myötätunnon. No ei siksi, en minä mitään myötätuntoa täällä kerjää mutta ihmettelen sitä, kuinka parisuhteen säännöt määrittelevät nykyisin vain naiset. Miehet saavat niillä ehdoilla osallistua tai sitten olla osallistumatta. En sitäkään pitäisi niin huonona, jos seksihaluton nainen tekisi sen selväksi heti alkuun, että en aio sulle avioliiton jälkeen antaa. Selvä juttu muru, siirrytään seuraavaan. Mutta se että tavallaan huijataan mies naimisiin valheellisin perustein on törkeää. Tietysti elintasohan siinä kohoaa ihan kivasti. Eräs duunikaveri meni naimisiin jonkun pienipalkkaisen naisen kanssa, en muista mitä nainen teki työkseen, kampaaja tai lähihoitaja pätkätöissä, hyvännäköinen kuitenkin, ollut pikkumissikisoissakin jossain karsinnoissa. Jotain sellaista hän kuitenkin teki, missä ei rahalla juhlittu. Nyt naisella on varaa sellaiseen elämäntyyliin, johon hän ei olisi koskaan yltänyt, jos olisi mennyt pienipalkkaisen miehen kanssa yksiin tai ollut sinkku. On iso kivitalo melkein kokonaan maksettu ja ulkomaanmatkoja kaukokohteisiin eikä tarvitse töitä tehdä. En tiedä miten tämän pariskunnan seksielämä, toivon ainakin että on parempaa kuin meillä koska siinä on mies tehnyt kalliin investoinnin ottamalla kotinaiseksi sellaisen naisen, joka ei tuonut yhteiseen pesään mitään.

Kyllä avioliittokin on tavallaan prostituutiota, nainen myy pimppansa parhaan tarjouksen tehneelle. Tai ainakin antaa ymmärtää myyneensä sen, mutta häitten jälkeen tai lasten jälkeen pimppa otetaankin pois käytöstä. Samaan aikaan nainen haluaa mustasukkaisesti varjella oikeuttaan miehen kaluun, eli sitä ei saisi muualla uittaa, vaikka vaimo itse ei piittaa koko kapistuksesta paskan vertaa.

Kuka ottaa ihmissuhteet takaisin miehille tai antaa meille edes sen 50% niistä? Tällä hetkellä olemme maksumiehinä ja se korpeaa.

40 Comments:

Blogger Marlene said...

Naisille pettämisessä on kyse juuri siitä - pettämisestä. Jos nyt taas yleistetään, kuten avionrikkojan blogissa (ja muuallakin blogimaailmassa, ainkin näissä miehet vs. naiset -asioissa) usein tehdään, miehille seksi on USEAMMIN peniksen uittamista kuin naisille ”rasian” tarjoamista. Naiset suhtautuvat asiaan enemmän tunteella. Plus ehkä kokevat että mies (ja perheen tuki, turva, puolustaja ja elättäjä) lähtee kokonaan sen vieraan ”rasian” perässä, oli heillä aikomustkaan tehdä sitä tai ei. Siksi vieraissa käyminen saattaa olla naisille isompi asia kuin miehille.

Eikä naisen haluaminen tai haluamattomuus ole vain naisesta kiinni. Sama nainen voi olla antamatta miehelleen vuosiin, ja eron jälkeen olla kyltymätön – myös uudessa, pitkäkestoisessa parisuhteessa. Ehkäpä tämä on taas tätä putkiaivot vs. tippaleipä – naisten seksihaluihin vaikuttaa useampi tekijä kuin miesten. Taas kovasti yleistäen...

February 14, 2005 at 2:07 PM  
Blogger Eowyn said...

Pimpan kanssako sinä naimisiin menit? En todellakaan haluaisi uskoa, että miehet oikeasti menevät naimisiin pelkkien naisen sukupuolielinten kanssa - kyllä avioliitossa pitäisi muustakin olla kysymys...

Jos sinulle parisuhteessa tosiaan on kyse vain pillusta ja siitä saako sitä vai ei, en tajua, mikset ole lähtenyt avioliitostasi jo ajat sitten. Taloudelliset syyt ovat paskapuhetta, imho, ja lapset voisivat luultavasti paremmin, jos et asuisi yhdessä heidän äitinsä kanssa, jota noin avoimesti halveksit.

February 14, 2005 at 3:04 PM  
Blogger orange said...

Vaikea uskoa, että pettämistään salaileva mies ryhtyisi vaimon kanssa periaatteelliseen väittelyyn pettämisen oikeutuksesta.

Vaikea kuvitella, että liiton aikana seksuaalisuutensa menettänyt nainen kävisi miehensä kanssa sellaista keskustelua argumentteinaan vain, ettei seksittömyys ole syy pettää. Luultavammin sellainen nainen kysyisi, onko seksi ainoa tapa osoittaa rakkautta ja pitää toista lähellä.

Mutta todennäköisimmin sellainen nainen kysyisi, petätkö Sinäkin. Tai olisi hiljaa miehen kommenttien edessä ja lukisi sekä rivit että rivienvälit.

Varsinkin, jos mies alkaisi puhua siitä, miten miehet nostavat naisten elintasoa, ja unohtaa, miten äitivaimo palkattomalla työllään nostaa koko perheen elämäntasoa, erityisesti lasten.

February 14, 2005 at 7:44 PM  
Blogger Shine said...

Luulen, että seksissä kyse on vain siitä hyvin yksinkertaisesta asiasta, että naisilla haluaminen lähtee korvien välistä, miehillä jalkojen. Naisilla kun ei "seiso" tuosta noin vain. Nainen tarvitsee haluun ensin sen olon, että tuntee itsensä seksikkääksi ja haluttavaksi miehensä silmien edessä. Tämän jälkeen tulee vasta se fyysinen "panetus". Halun aikaansaamiseksi ei tarvita paikalle kuitenkaan taikuria, sen saa esille yleensä suhteellisen pienelläkin panostuksella ja viitseliäisyydellä (jopa pelkin sanoin), mutta moni mies olettaa - ikävä kyllä - että meilläkin vain "ottaisi eteen", kun näemme jonkun sinänsä pienen visuaalisen ärsykkeen. Toki tämä asia on myös naisesta kiinni, pitää osata olla vastaanottavainen sille halulle, jos sen torjuu aina ja automaattisesti, taikurikaan ei osaa tehdä ihmeitä.

February 14, 2005 at 8:51 PM  
Blogger altti said...

Kuinka usein kuuleekaan lausahduksen, "onko seksi ainoa tapa osoittaa rakkautta ja pitää toista lähellä". Entäpä jos otetaan ajatus että miehelle se ei ole ainoa mutta "voimakkain" ja selkein. Ja sitten vaimo "ei anna". Eikös tuosta voi mieskin lukea rivinvälistä jotain ?

Jos mies kerran kokee läheisyyttä ja rakkautta seksin kautta ja vaimo ei sitä halua, mielestäni on syytä miehenkin ruveta tiiraamaan rivien väliin.

February 14, 2005 at 9:11 PM  
Blogger Max Romantschuk said...

On selvää, ettei miehen ja naisen halut aina kohtaa. Vaikka seksi on ihmisen perustarve se ei ole yhtä pinnalla molemmilla sukupuolilla eikä varsinkaan yhtä aikaa.

Jokaisessa parisuhteessa joutuu välillä tekemään töitä sen eteen, että homma toimisi. Jos asioista voi puhua on myös hyvät mahdollisuudet tehdä niille jotain. Shine on siinä oikeassa, että naisella haluihin vaikuttaa useampi tekijä kuin miehellä; vastoinkäymiset ja yleinen stressi voi helposti tehdä naisesta (väliaikaisesti) aseksuaalinen. Miehellä seksi on puolestaan tapa rentoutua ja unohtaa ongelmat, eikä stressitila estä halujen syntymistä.

Loppujen lopuksi homma toimii vain, jos molemmat tekee töitä sen eteen. Joissakin tapauksissa joutuu kenties tekemään töitä jopa vuoden tai pari, mutta eikös parin vuoden sijoitus ole kuitenkaan ihan siedettävä menetys jos tuloksena on 30-50 vuotta toimivaa seksielämää?

Uskoisin, että jokaisessa suhteessa saadaan homma toimimaan jos molemmat osapuolet todellakin haluavat sitä. Toki sen lisäksi pitää voida puhua (ja riidellä) asiasta, jotta voidaan sille jotain tehdä.

February 14, 2005 at 10:10 PM  
Blogger sofia32v said...

ovatko ihmiset unohtaneet, että syy seksin harrastamiseen on pohjimmiltaan lisääntyminen? vaikka ihminen on hyvin monisyinen tunne-elämältään, evoluutiobiologiset seikat vaikuttavat kuitenkin vielä aika paljon ali/lajitajuisesti.

nainen tarjoaa suhteen alussa seksiä paljon kahdesta syystä: saadakseen lapsia, ja kyllä, saadakseen miehen kiikkiin, koska naiset tietävät seksin kiinnostavan miehiä. kun mies sitten on pysyvästi lähellä, saattaa mielenkiinto miellyttämiseen lopahtaa, varsinkin jos lapsia on jo saatu aikaan. seuraa pesänrakentaminen. ei tämä mitään tietoista ilkeyttä ole, ei monikaan nainen tiedä naimisiin mennessään, ettei seksi kohta enää maistu. varmasti ovat itsekin pettyneitä siihen, että se puoli elämästä vaikuttaa nykyään vain tylsältä, vaikka se ennen oli niin mukavaa.

miksi seksi sitten ei maistu naisille? altti on varmasti ihan oikeassa: lähelläolo ei syystä tai toisesta kiinnosta. miksi sitten? omat ongelmat, joihin terapia olisi hyvä ratkaisu, tai vaisto siitä, ettei mies enää ole kiinnostunut SINUSTA IHMISENÄ. jos pelkkää seksiä vänkäät haluamatta muuten viettää aikaa, keskustella, seurustella jne, ehkä voit kuvitella että olo on vaimollasi vähän esineellistetty. masennuskin voi olla syynä. turhan moni avioliitto kuitenkin kaatuu siihen yksinkertaiseen asiaan, ettei toinen uskalla kysyä "miksi sinä et enää halua?".

voisit muuten miettiä, miten parisuhteen säännöt ovat naisten laatimia, jos kuitenkin miehet pääsääntöisesti "säännöistä" välittämättä pettävät naisiaan? eikö päätösvalta omasta käytöksestä silloin ole miehellä, vaikkakin toiselta salaa?

February 15, 2005 at 2:12 AM  
Blogger hunaja said...

Miten te ihmiset viitsitte riidellä tällaisista asioista? Kaikki ihmiset käyttävät toisiaan jollain tavalla hyväksi, ystävät ovat ilmaisia terapeutteja ja aviopuolisot vuokratakuu. Ei se silti tarkoita sitä, ettei toisesta ihmisestä voisi ja pitäisi aidosti välittää. Jos joku paskapää viitsii tuolla tavalla valittaa, antakaa olla, eihän näitä juttuja ole pakko lukea, ja omassa blogissaan saa kuka vain valittaa niin paljon kuin sielu sietää! Tuossa sielussa kyllä olisi hieman parantamisen varaa, mutta niin olisi varmaan vaimonkin. Lähinnä sääliksi käy noin yksiulotteisia ihmisiä, jotka haluavatkin nähtävästi elää huonoa elämää. Ainahan sitä voi ihminen parantaa omilla päätöksillään, vaikka se vaatiikin vaivannäköä. Useimmat ihmiset vain eivät edes tiedä mitä oikeasti elämältään haluavat.

February 15, 2005 at 3:08 AM  
Blogger Junakohtaus said...

Tästä ja edellisestä postauksesta on jostain syystä tullut trollimainen haju nokkaan. En osaa ihan analysoida mistä se johtuu.

Lähinnä tulee sellainen fiilis, että veli Avionrikkoja on joko jumalattoman puusilmäinen törppöyteen asti suoraviivainen dippainssi, juristi tai kauppatieteilijä pahinta laatua tai sitten kyseessä on taiteellinen harjoitelma.

Sitten jos ajatellaan, että kyseessä ei ole trolli, ihmetyttää miten paljon iso mies jaksaa vinkua.

February 15, 2005 at 3:28 AM  
Blogger Hiipinä said...

Oletko Aviorikkoja koskaan miettinyt, miksi vaimolle ei seksi maistu?

Mä raskaasti epäilen, että vaimo silkkaa ilkeyttään olisi ns. antamatta. Minä luulen, että hän ei halua seksiä, kun ei itse saa siitä mitään.

Kyllä minä uskon, että Avionrikkoja pitää itseään armoitettuna naisten tyydyttäjänä, niin useimmat miehet pitävät, mutta ovat väärässä. Useimmat miehet eivät tiedä naisen nautinnosta yhtään mitään, väitän minä.

February 15, 2005 at 5:16 AM  
Blogger Avionrikkoja said...

Junakohtaukselle tiedoksi vaan, että olen teknillisen alan koulutuksen saanut. Ei se silti minusta mitään puusilmää tee. Tiedän että joidenkin on vaikea käsittää sitä, että jollekin toiselle seksi voi olla tärkeää. Tiedänhän minä että synnytyslaitokselta tultua pitäisi vetää villasukat jalkaan ja leikata kalunsa poikki ja alistua suosiolla elämään kuin joku perkeleen kuohilas.

February 15, 2005 at 6:36 AM  
Blogger Junakohtaus said...

Onhan se tärkeää itse kullekin, ei mulle trollinhaju siitä tullut.

Kuten sanoin, tää on vähän epämääräinen tunne enkä ihan tarkkaan osaa sanoa mistä se tulee.

February 15, 2005 at 8:10 AM  
Blogger orange said...

Minun on vaikea uskoa, ettei kyseessä olisi "taiteellinen harjoitelma". Lapsiperheen elämän arki puuttuu, samoin vanhan avioparin keskinäinen natina, joka vatvoo arkea eikä kosketa periaatteellisia asioita. Olen elänyt tuota arkea. Ei siinä hiilloksella käsittele asioita näin etäännyttäen ja politisoiden. Elämää hallitsevat pienet asiat: jatkuva kiire, lasten riidat, lasten tarvitsema lämpö, huoli taloudesta, toisen raivostuttavat tavat, vaikeat sukulaiset, omat päivittäiset pettymykset, jatkuvat kohtaamiset...

Mutta ehkä toisille elämä on teoriaa.

February 15, 2005 at 11:21 AM  
Blogger Junakohtaus said...

orange,

joo toi se on. Elämä puuttuu kokonaan ja muita ihmisiä ei ole olemassakaan. On vain rooleja ja Avionrikkojallakaan ei ole ihmisyyttä, vain rooli.

February 15, 2005 at 11:58 PM  
Blogger Jessamine said...

Tai sitten Avionrikkoja on niitä persoonallisuushäiriöisiä, joille ei ole olemassakaan muita kuin oma napa?

February 16, 2005 at 12:32 AM  
Blogger Vanilja said...

Marlene sanoi: "Eikä naisen haluaminen tai haluamattomuus ole vain naisesta kiinni. Sama nainen voi olla antamatta miehelleen vuosiin, ja eron jälkeen olla kyltymätön – myös uudessa, pitkäkestoisessa parisuhteessa."

Olen tästä aivan samaa mieltä. Avionrikkoja saa jotenkin kaadettua kaiken syyn suhteensa ongelmista (joista hänen mukaansa ilmeisesti seksittömyys ja vaimon "rupsahtaminen" ovat suurimpia)vaimonsa niskoille. Itse olen sitä mieltä, että kyllä siinä aina kaksi kokkia tarvitaan, ja voisi tosiaan tehdä hyvää jos avionrikkojakin katsahtaisi peiliin. Vai ehkä sieltä katsoisikin takaisin jotain niin epämiellyttävää, että sinne ei uskalla katsoa?

Olen myöskin samaa mieltä siitä, että ihan aitoa tässä jutussa ei kaikki ole. Tai sitten tosiaan, avionrikkojan vaimo voikin olla paljon tietoisempi näistä miehensä "sivubisneksistä" kuin avionrikkoja aavistaakaan? Itse olen tätä mieltä. Ehkäpä vaimo ei siksi vain puutu tilanteeseen, koska hänellä on omakin seikkailunsa menossa? Muuten en ymmärrä, miten kukaan nainen voi olla noin sokea.

February 16, 2005 at 1:42 AM  
Blogger Avionrikkoja said...

Tiedoksi vaan että ei tämä ole mammablogien miespuolinen vastine. En tahdokkaan täällä jankuttaa siitä mitä ruokaa meillä milloinkin on ja mitä lasten kanssa tehdään. Tämän blogin teema on jo sen nimessä, tahdon kertoa elämästäni ja sivusuhteista ja siitä mikä minut sai ne valitsemaan.

February 16, 2005 at 10:44 AM  
Blogger valvoja said...

Järjen voitto ruumiista vavisuttaa taas blogilandiaa...
Miehenä en halua puuttua taaskaan tämän nysvääjäblogin muka miehekkääseen frederikiksismiin, mutta entäpä jos se antamaton osapuoli on mies, kyrpää haluavia naisia on pilvin pimein MYÖSKIN avioliitossa.
Vaimoparkasi kärsii selvästi masennnuksesta, mietipä nyt hyvä mies mitä olet tehnyt väärin. Vieläkin ihmettelen, että roikut muijassa kuin iilimato,jos faktat ovat tässä blogissa, niinkuin olet ne esille tuonnut. Älä nysvää, vaan pane ja pala, voin hyvin kuvitella kuinka tuollainen surkea keski-ikää lähestyvä raukka piehtaroi katkeruudessa hamaan tulevaan.
Voiko tämä blogi olla totta, olen tullut tulokseen, että ei voi. Kukaan itseään naisena pitävä ei voi antaa tussua tuolle äijälle, tämän on pakko olla provokaatio, vaikkakin huono sellaisenakin.

February 16, 2005 at 2:47 PM  
Blogger rouvaX said...

Voiko se todella olla niin yksinkertaista, että kun on kiinteä perse, pystyt tissit ja aina avoin pimppa, mies on tyytyväinen? Luulen, että ei. Uskon, että suurin osa miehistäkin haluaa jotain enemmän ja jos on pelkästä pikakiimasta kyse, oma apu on taatusti paras apu, miksi ihmeessä siihen pitäisi ketään muita sotkea? Siinä, että naisella ei ole rasvakerrosta, ei ole mitään kemiaa lisäävää.

Jos mies pitää kaikesta päätellen arkeen uupunutta vaimoaan pelkkänä elättinä, elinkustannusten kasvattajana ja rupsahtaneena vastahakoisena pilluna, eikä vaimo sitten anna, vika on aivan varmasti siinä miehessä. Täytyyhän sen vaimon tajuta, kuinka sika äijä on. Mene nyt hyvä mies itseesi ennenkuin on liian myöhäistä! Jos et kestä yhteiselämää, ota ero ja määrittele elämäsi itsestäsi lähtien.

Ei se ole automaattista, että vaimolta katoaa panohalut. Toisia naisia panettaa kovastikin, mutta on aika paljon miehestä kiinni, kannattaako harrastaa yksityisiä vai yhteisiä leikkejä. Jos mies osaa antaa, se myös saa, fakta maailman sivu.

February 17, 2005 at 12:40 AM  
Blogger Junakohtaus said...

RouvaX,

ei se nyt kyllä ihan noinkaan mene. Paljon on naisia, jotka paskat nakkaavat omalle miehelle tässä suhteessa. Ei sen kanssa tarvitse innostua panemaan, kun kerran ollaan jo naimisissa.

Eikä se muutenkaan automaattisesti miehen vika ole jos nainen ei innostu, paitsi jos a priori vain päätetään niin.

Luulen, että tässä on taas kerran kyse siitä sodoman ja gomorran meiningistä että meidän yhteiskunnassamme juniorit oikeasti kuksivat. Kun nuoret pojat oikeasti tietävät saattavansa saada pillua, niille tulee vääristynyt käsitys miesten ja naisten suhteista. Samaten kun nuoret tytöt oikeasti tietävät saattavansa saada kikkeliä, niille tulee se ihan sama.

February 17, 2005 at 3:52 AM  
Blogger Lotus said...

Kaikki muu on varmasti jo sanottu moneen kertaan ja monen lukijan toimesta, mutta yksi ristiriita kirjoituksissasi minua jaksaa ihmetyttää: puolet ajasta voihkit, miten väärin on se ettei vaimoasi kiinnosta seksi, ja puolet ajasta vakuuttelet, kuinka seksi synnyttäneen ja lihoneen vaimon kanssa ei voisi sinua vähempää kiinnostaa. Siis häh?

Kuvitellaanpa tilanne, että SINUN mielestä epäviehättävä vaimosi saisikin kadonneet halunsa takaisin. Bloggaisitko silloin aiheesta "Mikä avuksi: rupsahtanut vaimoni haluaa seksiä ja minä en!"?

February 17, 2005 at 9:29 AM  
Blogger pikkunarttu said...

Sama tuli mieleen kuin Nyponilla. Etkö ole koskaan pysähtynyt miettimään, miksi vaimosi ei halua harrastaa seksiä kanssasi. Mehän olemme kuulleet vain sinun esityksesi mieskunnostasi, mutta mitäs jos olet oikeasti niin surkea nysvääjä, että vaimosi on mieluummin kokonaan ilman kuin jää ilman tyydytystä kanssasi, palkkionaan vain urahtava spermaläjäys ja selkänsä kääntävä äijä.

Katso peiliin. Sieltä löydät syyn, miksi avioseksiä ei ole.

February 19, 2005 at 1:23 PM  
Blogger orange said...

On kuitenkin selvää, että osa ihmisistä ei kaipaa seksiä. Osa intohimoisistakin ihmisistä menettää seksuaalisen hehkunsa ajan mittaan, joko psyykkisistä tai fyysisistä syistä.

Voi hyvin olla, että mies on teknisesti kelpo rakastaja, mutta vaimo lakkaa olemasta hänestä kiinnostunut, koska vaimon hormonitoiminta on sekaisin tai hän on masentunut tai hän on lakannut rakastamasta miestä (syystä tai syyttä).

Onkohan liitolla mitään mahdollisuutta olla päättymättä katkeraan eroon, jos on päästetty puoliso niin etäälle, ettei enää puhuta, kosketeta...

February 21, 2005 at 11:09 AM  
Blogger Yrjö said...

Tämän postauksen jälkeen minäkin vakuutuin trollista. Alun kirjoitukset olivat ajatuksia herättäviä ja provokatiivisia, mutta nyt innostus/taidot tuntuvat loppuneen.

Pari postausta sitten kommenttiosastolla spekuloitiin vaimon masennuksesta. Avionrikkoja vastasikin tähän asiallisesti. Sen jälkeen hän ei ole asiaan palannut, vaan lurpsahti tässä takaisin vanhaan asetelmalliseen vikinään.

Ellei tämä ole trolli, sitten kyllä näyttää pahalta. Ja tylsältä.

February 21, 2005 at 12:31 PM  
Blogger sulosuu said...

Ylläolevista kommenteista on helppo huomata, että kommentoijat eivät itse ole koskaan ajautuneet kunnolla pettämisen tielle. Olin itse eräässä aiemmassa suhteessani erittäin syvällä pettämisen suossa. Tuolloin ajattelin pettämisestä hyvin samalla tavalla, vaikka olenkin nainen. Totta kai kyseessä voi olla trolli, kuten aina näissä anonyymeissa nettijutuissa, mutta näiden juttujen perusteella en olisi vielä valmis lyömään asiasta vetoa.

Oman kokemukseni perusteella pettäminen muistuttaa extreme-lajien tuomaa 'rush'-kokemusta. Uuden seksiseuran metsästäminen on juovuttava kokemus ja pelko kiinnijäämisestä lisää oikeastaan miellyttävästi jännitystä. Koska on vaikea hyväksyä tekevänsä mitään väärää tai olevansa huono ihminen, keksii kyllä oikeutuksia omille teoilleen. Tavallaan alkaessaan pettää toista olan takaa ajautuu eräänlaiseen mielenhäiriöön.

Tietyssä mielessä pettäjä haluaa sekä syödä että säilyttää kakkunsa (vai pitäisikö sanoa torttunsa), mutta karu totuus on se, että ennemmin tai myöhemmin homma kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Joko jää kiinni tai sitten vieraantuu niin pahasti puolisostaan, että tajuaa erota. Voi olla että varsinkin miehet tai lapsia tehneet voivat jatkaa hieman pidempään ilman että kykenevät tekemään eropäätöksen kuin naiset tai ihmiset, joita viralliseen parisuhteeseen ei sido kuin tottumus.

Myöhemmissä suhteissani en ole pettänyt, mutta muutaman kerran olen kaivannut pettämisen tuomaa jännitystä. Nykyään haen sitä kuitenkin hieman rakentavammista ja parisuhteen kannalta suotuisammista lähteistä. Pettäminen on mielestäni väärin, koska se johtaa väistämättä jonkinasteiseen itsepetokseen. Toisaalta ihmiset ovat kautta aikojen tehneet asioita, joiden tietävät olevan itselleen haitalliseksi.

Yhtä näkökulmaa en ole täällä nähnyt (en tosin ole lukenut kaikkia kommenttejakaan). Rakastuminen on tutkitusti kemiallinen 'häiriötila', joka kestää n. 2-3 vuotta. Luonnossa tuossa ajassa pariskunnat ehtivät tehdä jälkeläisiä, jotka pitävät heidät yleensä yhdessä sen aikaa, että jälkeläiset selviävät hengissä. Länsimaisessa yhteiskunnassa, jossa yksinhuoltajatkin selviävät jälkeläisineen hengissä tai seksin harrastaminen ei tarkoita automaattisesti raskautta, pariskuntien pitää löytää riittävästi muita yhdessäpitäviä syitä ja rakennettava mahdollisimman voimakas kiintymysside, mikäli he haluavat pysyä yhdessä vielä alkuhuumankin jälkeen. On selvää, että parisuhde muuttuu toisenlaiseksi sen jälkeen kun alkuhuuma katoaa. Joissain tapauksissa muutos voi kuitenkin tuntua jopa muutokselta parempaan, joten sitä on turha pelätä.

Lisäksi pidän mahdollisena, että lastensaanti muuttaa naisen biokemiaa (psykologiasta nyt puhumattakaan) sellaiseksi, että jälkeläiset kiinnostavat puolisoa enemmän. Ainakin lajin säilymisen näkökulmasta tämä olisi erittäin ymmärrettävää.

February 26, 2005 at 5:44 PM  
Blogger minunmietteitä said...

Eikö eronneiden tuttaviesi joukossa ollut yhtään naista, joka olisi käynyt vieraissa? Nainen, joka hakee seksiä muualta on huora. Mutta mies, joka hakee seksiä kodin ulkopuolelta on hyvä jätkä. Kaikki ymmärtävät häntä koska oma muija ei anna..
Meillä minä en saa seksiämieheltäni. Se ei kuitenkaan oikeuta minua ulkopuolisiin suhteisiin. Vaikka minulla on jo eräs "kiikarissa" ja aion antaa hänelle ja ottaa häneltä heti kun tulee sopiva tilanne.
Meillä mies teki stopin kun tulin raskaaksi. Toista tehdessä seksi sujui taas mukavasti mutta kun taas olin raskaana tuli stoppi. Stoppi on kestänyt 4vuotta.
Onko mieheni kanssani vuokratakuun merkeissä? Kuvittele minut tuttavapiirisi naisena ja pettäjänä. Olisinko huora vai ymmärtäisitkö minua?
Kaksinaismoraalia vielä; jos nainen ei anna niin miehet voivat puhua siitä avoimesti. Miksei miehet puhu siitä jos he eivät anna?

February 27, 2005 at 7:37 AM  
Blogger Kuukkeli said...

Taisi jäädä avionrikkoja kiinni tekosistaan kun uusia blogimerkintöjä ei kuulu. Ei varmaan naurata enää.

March 6, 2005 at 5:24 AM  
Blogger Rauno Rasanen said...

Sulosuu - (miksei vaikka Khrysostomos) puhuu asiaa.

Pettäminen on eräänlainen extreme-laji, ikäänkuin mielenhäiriön kaltainen tila, joka motivoituu samalla tavoin kuin mihin tahansa huumeeseen jämähtäminen. Itsepetosta siis. Mutta jännittävää ja sisällökästä!

Mikään ei ole niin kiihottavaa kuin lupaustensa rikkominen eli valehtelu. Pahuus, luovuus ja elämän sisällyksekkyys kulkevat käsi kädessä.

Perspektiivit kestävälle parisuhteelle eivät ole kaksiset nyky-yhteiskunnassa.
Avioliitto kun loppujen lopuksi on aina perustunut kahdelle tai kolmelle asialle: a) seksuaaliseen mieltymykseen b) taloudelliseen sopimukseen ja c) mahdollisesti tuohon kuuluisaan Suureen Rakkauteen, joka kuitenkin yleensä sekoitetaan väljähtyvän seksuaalisuuden kanssa.

On kai siis Oscar Wilden tapaan todettava, että avioliitto tappaa seksuaalisen rakkauden vuorenvarmasti.
Jotain positiivista saattaa kyllä jäädä jäljelle. Ehkä se on sitten tuota kuuluisaa Rakkautta isolla R:llä.
Eiväthän kaikki avioliitot purkaudu. Toisaalta näistä jäljelle jääneistä suurin osa perustunee pelkästään käytännön vaatimuksiin ja niihin alistumiseen.
"Todellisten" rakkausavioliittojen määrä on siten minimaalinen.

Luulisin, ettei tähän ongelmaan ole parisuhteen kannalta enää kuin huonoja ratkaisuja - ainakaan nykyteknologian vauhdittaman moraalisen relativismin aikana.

Ihminen ON perimmältään biologiansa ehdollistama laji ja seksuaalisuus siis tarkoitettu ensisijaisesti jälkeläisten tuottamiseen - ja vasta toissijaisesti (joskin havaittavasti) yhteisöllisen kiinteyden ylläpitämiseen.
Näin homma toimii esim. simapansseilla.

Mutta kuten tunnettua: nainehan pikkulapset aina kasvattaa.
Mies nyt on siinä hiukan "jaloissa" aina.
Pääasia, että rahaa tulee. Ja jos ei tule, niin yhteiskunta - aivan perustellusti - huolehtii asiasta eli korvaa miehen tulolähteenä/yhteisöllisenä turvana.

Tiukkojen moraaliasenteiden höllyttyä ehkäisypillereitten tultua yleiseen käyttöön, pornoteollisuuden räjähdysmäinen kasvu ja pornon kytkeminen joka ikiseen (ainakin kaupattavaan) asiaan sekä viimeisimpänä uusin "lääketieteellinen" (hah - sallikaa mun nauraa!) riemuvoitto: Viagra vahvempine kehitelmineen - tämä kaikki luo pysyvän kasvualustan yhä lisääntyvälle arvojen ja sitä kautta parisuhteittenkin - pirstoutumiselle.

Seksi myy, seksi on jännittävää ja nautinnollista. Siihen ei kyllästy vaikka partneriin kyllästyisi.
Ja länsimainen markkinatalousyhteiskunta eikun entistä syvemmin elää pornosta.

Kovin olen joskus ihmetellyt, miksi Jeesuksesta - tuosta "mahdottomasta" miehestä, joka "ei tehnyt pahalle vastarintaa", mutta joka käytännössä oli yhteisönsä silmissä julkea anarkisti, on tehty ikuisen avioliiton puolestapuhuja.

"Kauniiksi" lopuksi täytyy olla trendikäs ääriliberalisti ja todeta: nussikaa itsenne kuoliaaksi kenen kanssa haluatte. Se on teidän vapaus-/ihmisoikeutenne. Pääasia, että noudatatte lakia...

Ergo: Goodbye kantilainen käskymoraali! Ihminenkö itseisarvo eikä väline? Onko merkillisempää kuultu?

Rakkaus on "pettäjän mustassa silmässä."

June 10, 2005 at 3:13 AM  
Blogger qgkb5neyq37kkff said...

If you are alone, call this number 800-211-9293. Connect with Real Singles from your local area instantly for only $0.99/min with a $4.99 connection fee. A true Match is only one phone call away 800-211-9293. Meet people with common interests and desires now. Check it out. 800-211-9293

August 11, 2005 at 4:26 AM  
Blogger austin152irvin said...

='Brand New News From The Timber Industry!!'=

========Latest Profile==========
Energy & Asset Technology, Inc. (EGTY)
Current Price $0.15
================================

Recognize this undiscovered gem which is poised to jump!!

Please read the following Announcement in its Entierty and
Consider the Possibilities
Watch this One to Trade!

Because, EGTY has secured the global rights to market
genetically enhanced fast growing, hard-wood trees!

EGTY trading volume is beginning to surge with landslide Announcement.
The value of this Stock appears poised for growth! This one will not
remain on the ground floor for long.

Keep Reading!!!!

===============
"BREAKING NEWS"
===============

-Energy and Asset Technology, Inc. (EGTY) owns a global license to market
the genetically enhanced Global Cedar growth trees, with plans to
REVOLUTIONIZE the forest-timber industry.

These newly enhanced Global Cedar trees require only 9-12 years of growth before they can
be harvested for lumber, whereas worldwide growth time for lumber is 30-50 years.

Other than growing at an astonishing rate, the Global Cedar has a number of other benefits.
Its natural elements make it resistant to termites, and the lack of oils and sap found in the wood
make it resistant to forest fire, ensuring higher returns on investments.

the wood is very lightweight and strong, lighter than Poplar and over twice
as strong as Balsa, which makes it great for construction. It also has
the unique ability to regrow itself from the stump, minimizing the land and
time to replant and develop new root systems.

Based on current resources and agreements, EGTY projects revenues of $140 Million
with an approximate profit margin of 40% for each 9-year cycle. With anticipated
growth, EGTY is expected to challenge Deltic Timber Corp. during its initial 9-year cycle.

Deltic Timber Corp. currently trades at over $38.00 a share with about $153 Million in revenues.
As the reputation and demand for the Global Cedar tree continues to grow around the world
EGTY believes additional multi-million dollar agreements will be forthcoming. The Global Cedar nursery has produced
about 100,000 infant plants and is developing a production growth target of 250,000 infant plants per month.

Energy and Asset Technology is currently in negotiations with land and business owners in New Zealand,
Greece and Malaysia regarding the purchase of their popular and profitable fast growing infant tree plants.
Inquiries from the governments of Brazil and Ecuador are also being evaluated.

Conclusion:

The examples above show the Awesome, Earning Potential of little
known Companies That Explode onto Investor�s Radar Screens.
This stock will not be a Secret for long. Then You May Feel the Desire to Act Right
Now! And Please Watch This One Trade!!


GO EGTY!


All statements made are our express opinion only and should be treated as such.
We may own, take position and sell any securities mentioned at any time. Any statements that express or involve discussions with respect
to predictions, goals, expectations, beliefs, plans, projections, objectives, assumptions or future events or performance are
not statements of historical fact and may be "forward, looking
statements." forward, looking statements are based on expectations, estimates
and projections at the time the statements are made that involve a number of risks and uncertainties which could cause actual results
or events to differ materially from those presently anticipated. This newsletter was paid $3,000 from third party (IR Marketing).
Forward,|ooking statements in this action may be identified through the use of words such as: "projects", "foresee", "expects". in compliance with Se'ction 17. {b), we disclose the holding of EGTY shares prior to the publication of this report. Be aware of an inherent conflict of interest resulting from such holdings due to our intent to profit from the liquidation of these shares. Shares may be sold at any time, even after positive statements have been made regarding the above company. Since we own shares, there is an inherent conflict of interest in our statements and opinions. Readers of this publication are cautioned not to place undue reliance on forward,looking statements, which are based on certain assumptions and expectations involving various risks and uncertainties that could cause results to
differ materially from those set forth in the forward- looking statements. This is not solicitation to buy or sell stocks, this text is
or informational purpose only and you should seek professional advice from registered financial advisor before you do anything related with buying or selling stocks, penny stocks are very high risk and you can lose your entire investment.

August 18, 2005 at 6:07 PM  
Blogger jeeppa said...

Jossakin kohtaa joku mainitsi siitä miten lapset muuttavat naisten seksihalua. Itsellä ensimmäinen lapsi syntyi pari vuotta sitten ja samalla jäin työttömäksi. Siitä asti olen ollut kotosalla ja elänyt isänä sitä arkea, jota yleensä äidit "joutuvat" elämään.

Eipä tässä kyllä paljon ole itselläkään sen jälkeen seksihaluja ollut, varsinkaan kun toinen lapsi syntyi 5kk sitten. Kyllä kaikki power on käytetty illalla kun saa kersat lopulta nukkumaan.

Parisuhde on kuitenkin oikein hyvällä mallilla, jopa eräs ilta naureskeltiin vaimon kanssa sille kun ei panohommat kiinnosta. Ainoa asia jolla "petän" on se että polttelen joskus vaimolta salaa pilveä.

Suosittelen isille, että kokeilisivat muutaman viikon tai kuukauden 24/7 muksujen kanssa olemista, luulempa että teidänkin kovat sarvenne siitä pehmenee.

August 18, 2005 at 8:55 PM  
Blogger Haukkukaa ny said...

Kyllä tämä on tuttua tarinaa täälläkin. Ekan lapsen jälkeen oon ollu 10v aina enempi tai vähempi puutteessa. Pahimmillaan vuoden kerrallaan. Ei paljoa naurata tilanne. Järkihän tossa jo sumenee, aivan epäinhimillistä hommaa. Nyt on 4 mukulaa ja muutaman kerran kuussa saa vongattua. Kyllä mä ymmärrän että lapset on tärkeitä ja väsyttää mutta pitäs sitä nyt edes pari kertaa viikossa saada ettei polla sekoa kun ei muu enää pyöri mieles ku SE! APUA! Joku päivä vielä hommaan semmosen salarakkaan vaikka periaatteesta en millään haluaisi. Olispa jotain naisten viagraa mitä sujauttas emännälle ruokaan niin rupeis taas aurinko paistaa. Mies ei muuta elämässä kaipaa ku ruokaa ja pillua muut on yks ja sama.

December 22, 2005 at 5:34 PM  
Blogger traviscollins2195 said...

I read over your blog, and i found it inquisitive, you may find My Blog interesting. My blog is just about my day to day life, as a park ranger. So please Click Here To Read My Blog

December 30, 2005 at 12:17 PM  
Blogger arina said...

ON OLEMASSA NIITÄKIN MIEHIÄ,
jotka eivät ruikuta pimpsaa,
vaan antavat naiselle.
He ovat seksikkäitä ja saavat naisen haluamaan, jolloinheidän ei tarvitse elää puutteessa. Näillä miehillä on hyvät oltavat, ja vielä paremmat oltavat ovat heidän vaimoillaan.
OTA OPPIA. Minun mieheni on tällainen, meillä ei tarvitse seksistä keskustella, siitä nautitaan.

January 2, 2006 at 3:30 AM  
Blogger meghannelson5877 said...

I read over your blog, and i found it inquisitive, you may find My Blog interesting. So please Click Here To Read My Blog

http://pennystockinvestment.blogspot.com

January 20, 2006 at 1:02 PM  
Blogger edprehiem3088667172 said...

Get any Desired College Degree, In less then 2 weeks.

Call this number now 24 hours a day 7 days a week (413) 208-3069

Get these Degrees NOW!!!

"BA", "BSc", "MA", "MSc", "MBA", "PHD",

Get everything within 2 weeks.
100% verifiable, this is a real deal

Act now you owe it to your future.

(413) 208-3069 call now 24 hours a day, 7 days a week.

May 5, 2006 at 8:51 AM  
Blogger piips said...

Usean miehen seksielämä laimenee usein ajan kanssa. Alkuaika on ihanaa kun miestäkin huvittaa, mutta miten käy kun seksiä pitäisi harrastaa usein, päivittäin tai usean kerran päivässä, silloin kun nainen haluaa ja niin usein kun haluaa. Naisella seksi onnistuu aina, miehellä taas ei jos kassit on juuri tyhjennetty tai muuten ei seiso tai huvita. Silloin nainen jää ilman!
Seksiä miehiltä ei tahdo löytyä pitämään naistaan onnellisena. Eli suhteessa täytyy sitten harrastaa sitä masturbointia. Olen usein parisuhteissani jäänyt vaille pippeliä koska ei miestä huvita. tai ei seiso tai on väsy tai ei huvita, yms. yms.

January 3, 2008 at 9:18 PM  
Blogger Perheenisä Espoosta said...

Tavallaan ymmärrän pettämistä, niin kauan kun kyse on tarpeesta hakea fyysistä hyvänolontunnetta - tuntuu että pillua on saatava kun ei kotoa irtoa. Tai sama naisilla, niinkin legendojen mukaan voi olla, että nainen voisi haluta enemmän kuin mies.

Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että hyväksyisin asiaa, itsekin olen pettämisajatuksilla leikkinyt, vaimollekin joskus ääneen sanonut että haen sitten huorilta jos kotoa ei saa kuin kerran kuussa.

Satuttaahan se, mutta kertapanon / satunnaisen pettämisen aiheuttama tuska on kuin hiekanjyvä Saharassa verrattuna siihen kun vaimo hakee ensin juttuseuraa eksästä, käy siten paneksimassa, rakastuu ja huomaa että oman äijän kanssa 10 vuotta haalistunut rakkaus ei lämmitäkään samalla lailla kuin tuoreen rakkauden roihu - ei ole lämmittänyt vuosiin.

Vitut siitä, että meillä on kaksivuotias lapsi, tai siitä että vaimo on (minulle) paksuna ja pitkään suunniteltu pienokainen olisi tuloillaan kahden kuukauden päästä.

Tämä perkeleen nero haluaa eron, ajattelee asuvansa "kämppiksenä" kanssani odotusajan loppuun ja sitten uuteen kotiin.

Elämä voi joskus olla murhaavan julmaa.


--
http://perheenisa.blogspot.com/

August 18, 2008 at 10:31 PM  
Blogger jxx said...

eiköhän arvon herrojen ja rouvien / neitien kannattaisi ottaa iso aapinen, vanha ja uusi testamentti käyttöön.

Mies rakastakoon vaimoaan.
Vaimo kunnioittakoon miestään.

Herran haltuun!

Lähde:
http://www.nic.funet.fi/pub/doc/bible/html/finnish/1933,38/

December 20, 2008 at 9:02 PM  
Blogger Anu Palosaari said...

Kommentoinpa minäkin. Sen verran voin taustaksi paljastaa, että tiedän seksistä jotakin, olen nimittäin maannut noin 18 600 miehen kanssa. Kyllä, olin seuralainen / prostituoitu /erotiikka-alan ammattilainen.
Joten.
"...raskaasti epäilen, että vaimo silkkaa ilkeyttään olisi ns. antamatta. Minä luulen, että hän ei halua seksiä, kun ei itse saa siitä mitään.

Kyllä minä uskon, että Avionrikkoja pitää itseään armoitettuna naisten tyydyttäjänä, niin useimmat miehet pitävät, mutta ovat väärässä. Useimmat miehet eivät tiedä naisen nautinnosta yhtään mitään, väitän minä."
Juurikin näin on.
Toinen juttu, mikä täällä on tullut esille, on se että naisten kiihottuminen olisi jotenkin erilaista kuin miesten, tai että naisten seksin tarve olisi vähempi kuin miesten. Minusta näyttää siltä, että kommentoijat ovat olleet 30-kybäsiä tai alle. Puuma-iässä (kuten minä) kiihottumisessa tai halukkuudessa ei ole mitään eroja miesten kassa, ne voivat itse asiassa olla paljon isommatkin naisella kuin miehellä.
Ja sitten vielä se, että miesten seksuaalisuudessa ei näkyisi stressi ja väsymys. Ooo la laa. Kyllä vaan näkyy. Ihan just samalla tavalla kuin naistenkin.

February 16, 2017 at 12:52 PM  

Post a Comment

<< Home